Varför blir man offer för någon annans missöde?

Nu när jag skriver detta inlägg så har jag precis kommit hem från krogen. Kvällen vart inte speciellt särskilt lyckad, började med att jag var hemma hos en grym kompis som heter Philip och vi drack och hade kul. Vi bestämde oss för att åka in till stan för att möta upp några kompisar, vilket jag var rätt taggad på.
Men när vi väl träffar dessa personer så blir stämningen bara så tråkig då en person alltid har en tendens att ta upp saker som hänt i hans förflutna.

Hans förflutna kanske inte har varit det bästa men varför ska man blicka tillbaka och se det negativa som hänt, när man kan blicka framåt och se allt på den ljusa sidan och bara ha kul?.
Det hela slutade med att jag snackade lite med personen och talade om för honom att man bara har sig själv att skylla för det som tidigare hänt (just i detta fall är det så iallafall) och att om vi nu går ut så kan man väl ha kul. Men nej, personen ska babbla på om massa skit som ingen egentligen bryr sig om då jag hört det så många tidigare, förklarat för honom och försökt hjälpa honom.

Jag blir bara så sur för att man ska bli offer för hans missöden, inte bara jag utan alla i vårt umgänge.
Jag går inte ut på krogen för att diskutera problem som han haft eller har. Utan jag går ut för att ha kul, vad är det som är så svårt att fatta :/..... Det var nog sista gången jag gick ut med denna person iallafall.


Kommentarer
Postat av: black mamba who likes to samba

Jobbigt att de sluta så :( Men... Om du ska se det positivt så ska du ju känna dig ärad för att han vågar berätta sina problem för dig :)



Men tycker det är synd att båda vi är offer för folks missöden

2011-11-19 @ 12:44:24
Postat av: Domino

Jo men de är redan ett problem som han haft som alla vet om i vår "omkrets". Så jag blir bara irriterad när han tar upp de.

Jo de är inte så kul att vara offer för någon annans missöden, ska nog ta och prata med honom senare.

2011-11-19 @ 12:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0